- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (20.10.2018, 09:13)
- Alina Botezatu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CNAIR o contrazice pe Firea: Premierul Dăncilă a spus adevărul în privinţa finanţării europene pentru Centura Bucureşti
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) neagă afirmaţiile pe care Primarul Capitalei, Gabriela Firea, le-a făcut, vineri, în privinţa finanţării pentru Centura Bucureşti.
Urmărește
1844 afișări
CNAIR o contrazice pe Gabriela Firea: Premierul Dăncilă a spus adevărul în privinţa finanţării europene pentru Centura Bucureşti
„Premierul Viorica Dăncilă a fost corect informată şi a spus adevărul atunci când a afirmat că dosarul prin care România solicită finanţare din bani europeni pentru Centură Capitalei se află în pregătire şi urmează să fie transmis la Bruxelles”, au precizat reprezentanţii CNAIR, într-un comunicat de presă, referitor la afirmaţiile făcute de Gabriela Firea, vineri, la postul de televiziune Antena 3.
CNAIR susţine că, la dată de 15 octombrie 2018, a depus aplicaţia de finanţare în sistemul MYSMIS 2014+, pentru a accesa fondurile necesare proiectului „Infrastructură Integrată pentru Zona orbitală a Municipiului Bucureşti”.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Prima prelevare de organe la Spitalul Grigore Alexandrescu de la o tânără aflată în moarte cerebrală
„Fondurile solicitate astfel din POIM 2014-2020, sunt destinate construcţiei noii autostrăzi de Centură Bucureşti Sud, pasajelor Mogoşoaia, Domneşti, Berceni şi Olteniţa şi lărgirii la 4 benzi a secţiunilor dintre A1 şi DN7, DN2 şi A2 şi A1 şi DN5 pe actuală Centură a Capitalei”, au detaliat reprezentanţii CNAIR.
Acronimul POIM 2014-2020 reprezintă Programul Operaţional Infrastructura Mare, pentru care România are alocate 11,63 miliarde de euro, în exerciţiul bugetar 2014 şi 2020, dintre care 6,256 miliarde de euro au fost contractaţi, potrivit datelor afişate de Ministerul Fondurilor Europene.
„Transmiterea prin MYSMIS 2014+ permite declanşarea procesului de evaluare a proiectului de către organismul intermediar pentru transporturi (DGOIT), aflat în subordinea Ministerului Transporturilor. Această structură, în colaborare cu experţii Jaspers (organism tehnic al Comisiei Europene), evaluează şi validează documentaţia tehnico-economică, iar formularul final al cererii de finanţare, împreună cu documentaţia suport, verificată şi validată, sunt transmise Comisiei Europene pentru acordarea finanţării”, au explicat reprezentanţii CNAIR.
În consecinţă, depunerea aplicaţiei în MYSMIS 2014+ înseamnă de fapt debutul procesului de accesare a finanţării nerambursabile.
„În orice moment Comisia Europeană poate avea cunoştiinţă de situaţia parcursului Cererilor de finanţare prin solicitarea unei informări din partea entităţilor implicate în procesul de evaluare. În contextul prezentat, putem concluziona că afirmaţiile privind absenţa Cererii de finanţare, pornesc dintr-o necunoaştere a procedurilor de accesare a fondurilor europene”, au adăugat reprezentanţii CNAIR.
Reprezentanţii Companiei au precizat că toate datele prezentate de CNAIR sunt corecte. „Această companie nu îşi permite să vehiculeze informaţii false în ceea ce priveşte obiective de interes naţional şi european. De asemenea, subliniem că, în ceea ce priveşte obiectivele promovate, CNAIR îşi respectă cu onestitate angajamentele pe care şi le asumă”, au mai spus reprezentanţii CNAIR.
CNAIR a anunţat, la 15 octombrie, că, în calitate de Solicitant, a elaborat şi depus, în data de 15 octombrie 2018, prin sistemul electronic Mysmis 2014+, instrument utilizat de către beneficiarii POIM 2014-2020 în procesul de accesare a finanţării, Aplicaţia de Finanţare pentru proiectul „Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti”. Aplicaţia a fost depusă în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM), în cadrul Axei Prioritare 1- Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a metroului, Componenta 1, OS 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - proiecte noi de investiţii, Operaţiunea - Cresterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T centrală.
„Obiectivul general al proiectului îl reprezintă finalizarea reţelei de drumuri orbitale a Municipiului Bucureşti pentru a asigura o interconectare adecvată între cele 3 autostrăzi existente şi drumurile naţionale/europene, autostrăzi şi drumuri europene care pornesc de la km 0 în Bucureşti. Proiectul are ca scop reducerea timpului de călătorie; reducerea costurilor de operare a vehiculelor cu aproximativ 15%; reducerea numărului de accidente ca urmare a evitării traversării zonelor urbane şi, nu în ultimul rând, îmbunătăţirea condiţiilor de mediu, urmare a reducerii cantităţilor de emisii poluante, zgomot şi a poluării locale a aerului”, au mai anunţat reprezentanţii Companiei, la începutul acestei săptămâni.
Rezultatele aşteptate în urma acestui proiect sunt: construcţia a 51,195 kilometri de secţiune de autostradă 2x2 (secţiunea de sud a Autostrăzii de Centură), 42 de poduri şi pasaje, 5 puncte de interconexiune, 4 parcări pe termen scurt, 1 zonă de servicii, 1 centru de întreţinere şi coordonare şi 1 punct de sprijin şi întreţinere.
Valoarea totală a proiectului este de 7,32 miliarde de lei (inclusiv TVA), din care 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (4,93 miliarde de lei), 25%contribuţia proprie (871 milioane de lei), iar 519,74 milioane de lei reprezentă cheltuieli încadrate drept neeligibile şi restul de 1 miliarde de lei, reprezentând TVA.
Citeşte şi: Proiect de lege: Principalele televiziuni şi radiouri, obligate să îndemne cetăţenii să meargă la vot
Citeşte şi: Replici acide între doi lideri PSD | Bădulescu: Îţi pun ciorbă în cap, şmechere/ Ştefănescu: Uitaţi-vă ce limbaj de maimuţă are. Se poartă ca un golan
Citeşte şi: Iohannis vrea să cheme partidele la Cotroceni pentru consultări pe Legile Justiţiei - surse
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe