Tensiuni între liderii Coaliţiei. Legea offshore, întoarsă din PLEN/ Tăriceanu: Am fost luaţi pe nepregătite/ Dragnea: Nu sunt comentatorul ALDE

Camera Deputaţilor a votat, în plenul de miercuri, retrimiterea la Comisii a Legii offshore care stabileşte criteriile exploatării gazelor din Marea Neagră, decizia venind la solicitarea liderului UDMR, Kelemen Hunor. Astfel, deputaţii au aprobat cu 210 voturi „pentru” şi o singură abţinere, retrimiterea Legii offshore la Comisii, cu termen de dezbatere o săptămână. Preşedintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat, referindu-se la proiectul legii offshore, că deputaţii ALDE care fac parte din Comisia de industrii ”fost luaţi pe nepregătite cu serie de modificări prezentate la comisie în ultimul moment”.

Urmărește
2393 afișări
Imaginea articolului Tensiuni între liderii Coaliţiei. Legea offshore, întoarsă din PLEN/ Tăriceanu: Am fost luaţi pe nepregătite/ Dragnea: Nu sunt comentatorul ALDE

Tensiuni între liderii Coaliţiei. Legea offshore, întoarsă din PLEN/ Tăriceanu: Am fost luaţi pe nepregătite/ Dragnea: Nu sunt comentatorul ALDE

Votul în plenul de miercuri, vine după ce comisiile reunite ale Camerei Deputaţilor au adoptat, marţi, în şedinţă comună, raportul privind Legea offshore, care stabileşte modul de exploatare a gazelor din Marea Neagră, cu noi amendamente.

Deputaţii PSD au propus şi au adoptat schimbarea modului de impozitare a veniturilor suplimentare obţinute de investitori prin Legea offshore, prin votul dat marţi în comisiile reunite din Camera Deputaţilor.

În cadrul dezbaterii de marţi din Comisii, liderul deputaţilor ALDE, Varujan Vosganian, a declarat, marţi, la dezbaterea din comisii a Legii offshore, că parlamentarii formaţiunii nu vor vota amendamentele, pentru că nu există un punct de vedere al Guvernului şi nici un impact bugetar, după care aleşii ALDE au părăsit şedinţa.

Cu toate acestea, comisiile reunite ale Camerei Deputaţilor au votat modificarea articolului 19 alineat (3) faţă de forma adoptată de Senat, la propunerea Grupului parlamentar PSD.

Măsura legislativă prevede, în forma adoptată de Senat, că: „Impozitul asupra veniturilor suplimentare offshore prevăzute la alin. (1) se calculează prin aplicarea unuia sau unor procente de calcul, după caz, asupra veniturilor suplimentare obţinute din vânzarea gazelor naturale extrase din perimetrele offshore, aşa cum acestea sunt determinate potrivit Anexei nr. 2 care face parte integrantă din prezenta lege, impozit din care se deduce valoarea investiţiilor în segmental upstream. Impozitul asupra veniturilor suplimentare offshore ţine seama de preţul de referinţă stabilit de ANRM pentru calculul redevenţelor. Tranzacţiile desfăşurate sub preţul de referinţă se impozitează la preţul de referinţă. Procentele de calcul a impozitului se calculează pe baza preţurilor de vânzare a gazelor naturale practicate de către titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore pe baza grilei de preţuri de mai jos, ajustate anual începând cu 1 ianuarie 2019 cu indicele preţurilor de consum.”

În urma votului deputaţilor, punctul a) a rămas nemodificat: 30% din venitul suplimentar pentru preţurile de până la 85 de lei/MWh inclusiv. În schimb, la punctul b) a rămas să fie impozitate 15% din veniturile suplimentare, dar s-a adoptat ca aceste venituri să fie obţinute în urma unor preţuri mai mari decât 85 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 100 lei/MWh, faţă de formularea între 85 lei/MWh şi 100 lei/MWh inclusiv. De altfel, la toate următoarele puncte vizând impozitul suplimentar a fost modificată formularea în „mai mari decât... şi mai mici sau egale”.

În plus, la punctul c) s-a adoptat impozitarea cu 30%, faţă de 20% a veniturilor suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri mai mari decât 100 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 115 lei/MWh. De asemenea, deputaţii PSD au modificat punctului d): „creşterea cotei de impozit la 35% faţă de 25% pentru veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri mai mari decât 115 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 130 lei/MWh”.

La punctul e) impozitarea a fost votată în Comisiile reunite ale Camerei Deputaţilor la 40% faţă de 30% pentru veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri mai mari decât 130 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 145 lei/MWh. De asemenea, în urma propunerii deputaţilor PSD, punctul f) a fost modificat prin creşterea cotei de impozit la 50% faţă de 35% pentru veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri mai mari decât 145 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 160 lei/MWh.

La punctul g) s-a urcat impozitarea la 55%, faţă de 40%, a veniturilor suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri mai mari decât 160 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 175 lei/MWh. De asemenea, deputaţii PSD au modificat punctul h), respectiv creşterea cotei de impozit la 60% faţă de 45% pentru veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri mai mari decât 175 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 190 lei/MWh.

La punctul i) s-a votat în Comisiile reunite ale Camerei impozitarea cu 70%, faţă de 50%, a veniturilor suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri care depăşesc 190 lei/MWh.

Comisiile reunite ale Camerei Deputaţilor au votat modificarea articolului 19 alineat (3) faţă de forma adoptată de Senat, la propunerea Grupului parlamentar PSD.

Măsura legislativă prevede, în forma adoptată de Senat, că: „Impozitul asupra veniturilor suplimentare offshore prevăzute la alin. (1) se calculează prin aplicarea unuia sau unor procente de calcul, după caz, asupra veniturilor suplimentare obţinute din vânzarea gazelor naturale extrase din perimetrele offshore, aşa cum acestea sunt determinate potrivit Anexei nr. 2 care face parte integrantă din prezenta lege, impozit din care se deduce valoarea investiţiilor în segmental upstream. Impozitul asupra veniturilor suplimentare offshore ţine seama de preţul de referinţă stabilit de ANRM pentru calculul redevenţelor. Tranzacţiile desfăşurate sub preţul de referinţă se impozitează la preţul de referinţă. Procentele de calcul a impozitului se calculează pe baza preţurilor de vânzare a gazelor naturale practicate de către titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore pe baza grilei de preţuri de mai jos, ajustate anual începând cu 1 ianuarie 2019 cu indicele preţurilor de consum.”

În urma votului deputaţilor, punctul a) a rămas nemodificat: 30% din venitul suplimentar pentru preţurile de până la 85 de lei/MWh inclusiv. În schimb, la punctul b) a rămas să fie impozitate 15% din veniturile suplimentare, dar s-a adoptat ca aceste venituri să fie obţinute în urma unor preţuri mai mari decât 85 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 100 lei/MWh, faţă de formularea între 85 lei/MWh şi 100 lei/MWh inclusiv. De altfel, la toate următoarele puncte vizând impozitul suplimentar a fost modificată formularea în „mai mari decât... şi mai mici sau egale”.

În plus, la punctul c) s-a adoptat impozitarea cu 30%, faţă de 20% a veniturilor suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri mai mari decât 100 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 115 lei/MWh. De asemenea, deputaţii PSD au modificat punctului d): „creşterea cotei de impozit la 35% faţă de 25% pentru veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri mai mari decât 115 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 130 lei/MWh”.

La punctul e) impozitarea a fost votată în Comisiile reunite ale Camerei Deputaţilor la 40% faţă de 30% pentru veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri mai mari decât 130 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 145 lei/MWh. De asemenea, în urma propunerii deputaţilor PSD, punctul f) a fost modificat prin creşterea cotei de impozit la 50% faţă de 35% pentru veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri mai mari decât 145 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 160 lei/MWh.

La punctul g) s-a urcat impozitarea la 55%, faţă de 40%, a veniturilor suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri mai mari decât 160 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 175 lei/MWh. De asemenea, deputaţii PSD au modificat punctul h), respectiv creşterea cotei de impozit la 60% faţă de 45% pentru veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri mai mari decât 175 lei/MWh şi mai mici sau egale cu 190 lei/MWh.

La punctul i) s-a votat în Comisiile reunite ale Camerei impozitarea cu 70%, faţă de 50%, a veniturilor suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri care depăşesc 190 lei/MWh.

De asemenea, deputaţii PSD au propus modificarea articolul 15 alineat (2), respectiv au înjumătăţit linia de coastă în direcţia uscatului, de la 300 de metri la 150 de metri: „Lucrările de subtraversare cu conducte, instalaţii electrice, de telecomunicaţii şi celelalte utilităţi aferente acestora, executate într-o izobată de 2 m şi 150 m de la linia de coastă în direcţia uscatului, se realizează prin foraj orizontal, dirijat şi/sau, după caz, prin tunel în care este pozată conducta, fără a aduce atingere regimului turistic al plajei, accesului liber pe plajă, siguranţei, protecţiei turiştilor şi modului de utilizare a plajelor Mării Negre în scop turistic, în condiţiile legii”. Propunerea adoptată de Senat fusese cu 300 de metri şi fusese făcută de Ministerul Turismului.

Pe 24 septembrie, Senatul a adoptat Legea offshore. Astfel, Senatul a votat, în calitate de prim for sesizat, raportul cu amendamente pe Legea offshore. USR a votat împotriva proiectului, iar PNL s-a abţinut. Pe 2 august, preşedintele Klaus Iohannis a retrimis Parlamentului, spre reexaminare, această lege.

Înapoi

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Înapoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici