Video Clienţii păgubiţi de agenţia de turism Genius Travel au depus plângeri penale împotriva firmei şi s-au adunat în faţa companiei pentru a protesta- VIDEO

Aproximativ 15 persoane s-au adunat, miercuri, în faţa sediului agenţiei de turism Genius Travel din Capitală după ce zilele trecute au fost anunţate prin e-mail că firma a intrat în insolvenţă şi că nu mai pot pleca în vacanţă.

Urmărește
2254 afișări

Clienţii au făcut reclamaţii la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC),  plângeri penale şi spun că vor să primească înapoi banii.

Una dintre clientele firmei a declarat că a decis să depună plângere penală după ce reprezentanţii agenţiei nu i-au mai răspuns la telefon sau e-mail.

"Soţul meu a achiziţionat un pachet turistic pentru Grecia, în jur de 1.400 de euro. A achitat avansul, aproximativ 900 de euro, iar pe 9 august a venit să achite diferenţa. Banii au fost luaţi. Pe 12 august, am primit notificare că se intră în insolvenţă. Asta nu există. Insolvenţa nu apare de pe o zi pe alta. Nici azi nu este înregistrată la Tribunalul Bucureşti o cerere de insolvenţă. (…) Am venit la companie, toate telefoanele sunt închise, mail-urile nu funcţionează. şi mi-am dat seama despre ce este vorba. (…) Am reclamat la ANPC, voi verifica pe instanţă să văd dacă depun insolvenţă. Am depus o plângere penală împotriva societăţii şi a reprezentanţilor societăţii. Vom merge la asigurator şi la Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT)", a declarat, pentru MEDIAFAX, Mirela Dumitrescu, clientă Genius Travel.

Un alt caz este cel al Florentinei, care a plătit în jur de 2.000 de euro pentru un sejur în Bulgaria. Ajunsă la destinaţie, s-a văzut nevoită să mai achite aproape 1.000 de euro în plus, după ce i s-a spus că nu are rezervare, iar reprezentanţii Genius Travel nu au mai răspuns la telefon.

"Noi am plătit vacanţa în februarie. Atunci am plătit integral 2.000 şi un pic de euro pentru şapte nopţi şi opt zile în Bulgaria. Sămbătă, când să intrăm în Bulgaria, ne-au sunat de la firmă şi ne-au spus că ne-au mutat vacanţa pe un alt hotel pentru că au dat camerele noastre. Am mers la hotelul respectiv, domnii de acolo ne-au spus că nu avem rezervare şi să luăm legătura cu agenţia din România. Am sunat, dar nu ne-au mai răspuns. Am mers înapoi la hotelul din Albena, ne-am cazat în final, urmând să vorbim cu domnul (acţionarul Genius Travel-n. r.) să rămânem acolo. Am stat până ieri şi ne-au scos din piscină, să eliberăm camera pentru că sejurul nu a fost plătit. Am vorbit cu o doamnă de la agenţia din Bulgaria şi ne-a spus că rezervarea este pentru trei nopţi şi să plătim aproape o mie de euro pentru cât am stat. O să acţionăm mai departe în instanţă şi o să facem şi o plângere penală la poliţie", a declarat Florentina, o altă clientă a agenţiei.

ANAT a anunţat miercuri că a exclus agenţia de turism Genius Travel, "pentru prejudicii morale create asociaţiei, prejudicii de imagine create agenţiilor de turism membre şi nemembre, care funcţionează corect şi îşi respectă clienţii, prejudicii materiale create turiştilor care au cumpărat vacanţe de la Genius Travel şi nu le pot efectua", se arată într-un comunicat transmis de asociaţie.

Reacţia publică vine la cinci zile după ce clienţii agenţiei au primit primele e-mailuri prin care Genius Travel îi anunţa că intră în insolvenţă şi nu le va mai putea onora vacanţele plătite.

Conform ANAT, asociaţia a cerut explicaţii Genius Travel încă de vineri, 12 august, când mai mulţi turişti au contactat asociaţia, în urma mesajului primit de la agenţie, prin care îşi anunţa starea de insolvenţă. ANAT a îndrumat turiştii să îşi verifice rezervările, chiar şi după ce sâmbătă agenţia a declarat clienţilor ei şi asociaţiei că a depăşit situaţia critică de vineri. Plângerile au continuat şi marţi, când Genius Travel a repetat anunţul referitor la deschiderea procedurii de insolvenţă, de data aceasta pe 19 august.

Până la ora transmiterii ştirii, reprezentanţii agenţiei de turism Genius Travel nu au putut fi contactaţi pentru a exprima un punct de vedere.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici