- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CONFERINŢĂ MEDIAFAX - Mircea, Consiliul Concurenţei: Producătorii români nu s-au adaptat "lumii moderne"
Principala problemă a multor producători agricoli din România este că nu s-au adaptat "lumii moderne", iar cei care nu vor face acest pas vor fi "măturaţi", a declarat, miercuri, la conferinţa Mediafax Talks about Competition, Valentin Mircea, vicepreşedinte al Consiliului Concurenţei.
Valentin Mircea (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)
"Producătorii români din agricultură, de pe tot lanţul de producţie, au rămas atomizaţi, cu capacităţi mici, ceea ce înseamnă eficienţă mai redusă. Ei se plâng foarte mult, dar refuză să se schimbe. Cine spune că este afectat de piaţă trebuie să demonstreze că a făcut tot ce-i stătea la îndemână pentru a avea o afacere modernă", a spus Mircea, la conferinţa Mediafax Talks about Competition.
El a arătat că autoritatea de concurenţă analizează cazuri de abuz de poziţie dominantă din partea companiilor mari, dar a adăugat că instituţia nu poate să intervină atunci când cineva doar se plânge că nu-i merge bine deşi nu a făcut niciun efort de îmbunătăţire a activităţii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
"Nu intervenim dacă cineva nu vrea să facă faţă lumii moderne, să aibă o afacere modernă. Dacă a investit, iar cineva l-a nedreptăţit, atunci analizăm. Cine refuză să se schimbe este măturat de pe piaţă, lucrurile aşa au mers peste tot în lume, trebuie învăţată această lecţie", a mai spus Mircea.
Pe de altă parte, Radu Merică, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germană, a comparat piaţa de retail din România cu diversitatea vehiculelor întâlnite pe şosele, de la căruţe la limuzine.
"Avem şi vânzători ambulanţi, dar şi mari lanţuri de magazine, pe cei din urmă îi poţi controla şi amenda, pe primii mai greu. Decizia finală de cumpărare este a consumatorilor", a spus Merică.
El a arătat că firmele de retail au o imagine destul de proastă din cauza discuţiilor care apar în fiecare an, în special în preajma sărbătorilor, privind mai ales preţurile.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
astăzi, 22:36