Premiile Oscar 2015: Un băiat îl sfidează pe omul-pasăre, sub privirile unui lunetist

Povestea băiatului din lungmetrajul "Boyhood" concurează cu cea a omului-pasăre din "Birdman" la gala premiilor Oscar 2015 la categoria "cel mai bun film", la care are şanse de victorie şi istoria lunetistului din "American Sniper", informează lemonde.fr.

Urmărește
448 afișări
Imaginea articolului Premiile Oscar 2015: Un băiat îl sfidează pe omul-pasăre, sub privirile unui lunetist

Premiile Oscar 2015: Un băiat îl sfidează pe omul-pasăre, sub privirile unui lunetist (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Ar putea fi titlul unei poveşti: micuţul băiat şi omul-pasăre", afirmă autorii acestui articol apărut pe site-ul publicaţiei Le Monde. În noaptea de duminică spre luni, lumea întreagă va afla care dintre cele două filme favorite va ieşi învingător în cursa pentru Oscarul la categoria "cel mai bun lungmetraj": "Boyhood", de Richard Linklater, sau "Birdman", de Alejandro Gonzalez Inarritu (cu Michael Keaton în rolul principal).

Înainte de a parveni la acest tradiţional epilog al galei, cea de-a 87-a ediţie a premiilor Oscar va fi prezentată de un actor în mare vogă, Neil Patrick Harris (star pe Broadway şi al serialului "How I Met Your Mother"). Evenimentul va ţine zeci de milioane de telespectatori în faţa micilor ecrane care vor să vadă această gală, transmisă în direct de la Dolby Theatre din Hollywood, de o reţea de televiziune herziană - ABC -, un anacronism care demonstrează încă o dată imuabila forţă de atracţie pe care o exercită cinematografia.

"Boyhood" a generat încasări de 25 milioane de dolari în cinematografele americane, iar "Birdman" a obţinut 38 milioane de dolari. Este foarte puţin în comparaţie cu încasările de 300 de milioane generate de "American Sniper", de Clint Eastwood, al cărui ciclu în sălile de cinema din America de Nord încă nu s-a încheiat. Acest film biografic despre un lunetist de elită, Chris Kyle, este nominalizat şi la Oscarul pentru cel mai bun film. Dintre toţi concurenţii, este filmul cel mai des citat pe Facebook. Însă numărul spectatorilor care au văzut un film este arareori direct proporţional cu numărul voturilor exprimate de membrii Academiei de film americane, instituţia care decernează premiile Oscar. The Academy of Motion Pictures Arts and Sciences are aproximativ 6.000 de membri cu drept de vot. În acest sens stau mărturie victoriile repurtate de "Zero Dark Thirty" (încasări de 17 milioane de dolari în America de Nord) în 2009 şi "The Artist" (încasări de 44 milioane de dolari pe aceeaşi piaţă) în 2011.

În acest an, suspansul este din nou prezent, atât în privinţa Oscarului pentru cel mai bun film (chiar dacă ceilalţi candidaţi, "The Grand Budapest Hotel"; "The Imitation Game", "Selma", "The Theory of Everything" şi "Whiplash", par să facă mai degrabă figuraţie), cât şi a Oscarului pentru cel mai bun regizor, care ar putea să îi revină lui Richard Linklater sau lui Alejandro Gonzalez Inarritu.

Experţii şi casele de pariuri sunt, în schimb, aproape unanimi în ceea ce priveşte trofeele pentru interpretare. Julianne Moore ar trebui să câştige pentru rolul din "Still Alice", în care joacă o femeie de 50 de ani care este diagnosticată cu maladia Alzheimer, Eddie Redmayne ar trebui să plece la Londra cu Oscarul pentru cel mai bun actor graţie interpretării astrofizicianului Stephen Hawking în "The Theory of Everything". În ceea ce priveşte Oscarurile pentru rol secundar, Patricia Arquette ("Boyhood") şi J.K. Simmons ("Whiplash") au câştigat deja toate trofeele din acest sezon, de la BAFTA în Marea Britanie la Globul de Aur în California, şi nu ar trebui să rateze nici Oscarul.

În ceea ce priveşte Oscarul pentru film străin, un singur critic de film, Pete Hammond, de la site-ul Deadline Hollywood, a preconizat că va reveni pelicule franco-mauritane "Timbuktu", de Abderrahmane Sissako. Uriaşa majoritate a confraţilor săi mizează pe victoria peliculei poloneze "Ida", regizată de Pawel Pawlikowski, care are mari şanse să se impună în faţa principalului contracandidat, "Leviathan", de Andrei Zviaguintsev.

Ultimul semn de întrebare ţine de permeabilitatea ceremoniei în faţa polemicilor care au înconjurat perioada ce a precedat anunţarea nominalizărilor la Oscar. Prima controversă vizează "Selma", de Ava DuVernay. Acest film, o evocare a marşului organizat în 1965 prin Alabama de Martin Luther King, a fost nominalizat la categoria "cel mai bun film", însă nici regizoarea sa afro-americană, nici interpretul principal, David Oyelowo, un britanic de origine nigeriană, nu au fost nominalizaţi. De altfel, filmul a fost aspru criticat pentru o serie de inexactităţi istorice, care nu s-au regăsit însă în fantezistul "The Imitation Game", de Morten Tyldum, care prezintă viaţa şi cariera părintelui informaticii moderne, Alan Turing.

O altă controversă vizează "American Sniper". Numeroşi critici, nu neapărat profesionişti (documentaristul Michael Moore, actorul şi regizorul Seth Rogen), au reproşat filmului lui Clint Eastwood că face propagandă pentru intervenţia americană în Orientul Mijlociu, fapt negat cu tărie de venerabilul cineast american.

Spectatorii şi telespectorii vor putea însă să conteze pe umorul prezentatorului Neil Patrick Harris şi pe rigiditatea galei, pentru a uita de subiectele care deranjează şi să aprecieze astfel un spectacol de televiziune aşteptat de lumea întreagă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici