Start la finanţări oferite de Google pentru proiecte jurnalistice

Organizaţiile interesate să dezvolte proiecte jurnalistice pot să aplice în cea de a treia rundă de finanţare a Digital News Initiative Innovation Fund (DNI), programul prin care Google finanţează industria media europeană cu 150 milioane de euro, timp de trei ani.

Urmărește
160 afișări
Imaginea articolului Start la finanţări oferite de Google pentru proiecte jurnalistice

Start la finanţări oferite de Google pentru proiecte jurnalistice

Proiectele pot fi depuse până la 20 aprilie la această adresă.

Innovation Fund se adresează publicaţiilor, jucătorilor exclusiv online, start-up-urilor, parteneriatelor sau indivizilor din Uniunea Europeană sau ţările EFTA (European Free Trade Association).

Sunt disponibile trei tipuri de finanţări:
- Proiecte prototip: Se adresează organizaţiilor şi indivizilor care întrunesc criteriile de eligibilitate şi care solicită finanţări de până la 50.000 de euro. Acestea sunt proiecte în stadiul incipient, cu idei care necesită rafinare şi confirmare. Proiectele prototip sunt prioritare în programul DNI şi beneficiază de finanţare 100%
- Proiecte de nivel mediu: Se adresează oricărei organizaţii care îndeplineşte criteriile de eligibilitate şi solicită până în 300.000 de euro. Sunt acceptate solicitări de finanţare în proporţie de 70% din costul total al proiectului.
- Proiecte mari: Se adesează oricărei organizaţii care îndeplineşte criteriile de eligibilitate şi solicită peste 300.000 de euro. Sunt acceptate solicitări de finanţare în proporţie de 70% din costul total al proiectului. Valoare finanţării este de maximum un milion euro.

Excepţie de la acest prag de un milion euro pot face marile proiecte colaborative (de exemplu: internaţionale, multi-sector, care implică numeroase organizaţii) sau care aduc un beneficiu semnificativ noului ecosistem.

"Selecţia iniţială a proiectelor este realizată de o echipă dedicată, compusă dintr-un mix de oameni proeminenţi din industria media şi specialişti Google, care vor analiza fiecare proiect propus din punct de vedere al eligibilităţii, inovaţiei şi impactului. Aceştia vor face recomandări vis-a-vis de finanţarea proiectelor prototip sau medii către Consiliul Innovation Fund, care va supraveghea procesul de selecţie. Consiliu este şi cel care votează în cazul proiectelor mari. Google va anunţa beneficiarii celei de a treia runde de finanţări la începutul verii", se arată într-un comunicat al companiei.

Prin DNI, Google vrea să atragă proiecte care să reflecte un nou model de jurnalism digital, să sprijine dezvoltarea de noi modele de business sau să schimbe modul în care utilizatorii consumă ştiri în mediul digital. Proiectele pot să fie foarte experimentale, însă trebuie să aibă obiective foarte precise şi un conţinut digital semnificativ. Nu este obligatoriu să utilizeze produse şi servicii Google. Proiectele de succes trebuie să fie inovative şi să aibă un impact pozitiv asupra jurnalismului digital original şi viitorului acestui domeniu.

În cele două runde precendente, 252 de proiecte de jurnalism digital din 27 de ţări au primit finanţare în valoare de 51 de milioane de euro. Până în prezent, din România au primit finanţare cinci proiecte, în valoare totală de aproape un milion de euro. În cea de a treia rundă a Digital News Initiative Innovation Fund, participanţii sunt încurajaţi să exploreze noi arii de monetizare, pentru a găsi noi surse de finanţare a industriei media şi jurnalismului.

Început de Google în 2015, în parteneriat cu un grup de organizaţii media din Europa, Digital News Initiative Innovation Fund s-a dezvoltat într-un ecosistem cu peste 180 de parteneri, care colaborează pentru sprijinirea jurnalismului de calitate cu ajutorul tehnologiei şi inovaţiei. Fondul a fost conceput din start ca instrument care să ofere organizaţiilor spaţiu şi buget pentru a experimenta şi inova în zona media. Pentru aceste finanţări poate aplica orice entitate implicată în industria europeană a jurnalismului digital, indiferent de dimensiune sau experienţă.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici