- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (28.02.2013, 16:44)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fenechiu: Vor fi discuţii cu Administraţia Prezidenţială privind avionul folosit de preşedinte
Tarom va face o propunere Administraţiei Prezidenţiale privind aeronava folosită de preşedinte, care are cele mai ridicate costuri de mentenanţă, spune ministrul Transporturilor Relu Fenechiu, fără să detalieze, şi se declară surprins că aceste cheltuieli sunt suportate de la bugetul de stat.
Urmărește
169 afișări
Fenechiu: Vor fi discuţii cu Administraţia Prezidenţială privind avionul folosit de preşedinte (Imagine: Pavel Schusler/Mediafax Foto Arhiva)
"Eu nu vreau să intru în amănuntele legate de cine închiriază aeronava", a spus Fenechiu joi, într-o conferinţă de presă, răspunzând unei prime întrebări venită din partea presei privind acest subiect.
El a adăugat că Tarom a solicitat un buget anual de 22,6 milioane de lei pentru costurile de aeronavigabilitate sau mentenanţă la aronava Airbus 310 pe care o utilizează şeful statului. "Am fost surprins să aflu că aceste costuri sunt suportate de la bugetul de stat", a continuat Fenechiu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ai drum bun pe A7: S-a deschis Lotul 1 Dumbrava – Mizil de pe autostrada Ploieşti – Buzău
-
Kelemen Hunor: Trebuie stabilit calendarul prezidenţialelor, nu mai târziu de luna aprilie
-
Drulă: Vom lupta cu minciuna. Începem cu un vot împotriva acestui guvern
-
Bolojan: Că ne place, că nu ne place, una din primele decizii bune este să votăm acest guvern
Întrebat dacă aeronava ar trebui vândută, ministrul Transporturilor a afirmat că a avut o discuţie cu membrii Consiliului de Administraţie, că există o strategie privind aeronavele Airbus 310, dar a solicitat să nu i se ceară alte amănunte până nu este luată o decizie de către Consiliul de Administraţie.
"Este o aeronavă proprietate a companiei Tarom, folosită, ziceţi dumneavoastră, de Administraţia Prezidenţială, pe care plătim 7 milioane de euro doar costuri de mentenanţă, fără costuri de operare", a spus ministrul Transporturilor.
El susţine că acesta este de departe cel mai mare cost de mentenanţă pentru o aeronavă, dar întrebat dacă un alt avion de acelaşi tip din flota Tarom nu costă la fel, ministrul a răspuns: "Ba da".
Ulterior, Fenechiu a afirmat că şi cealaltă aeronavă Airbus A 310, utilizată pentru zboruri comerciale, are costuri ridicate şi din punctul său de vedere nu se justifică păstrarea ei, dar decizia o va lua tot Consiliul de Administraţie.
Întrebat dacă a propus o soluţie, Fenechiu nu a dorit să o dezvăluie presei, adăugând că aceasta va fi transmisă Administraţiei Prezidenţiale.
El a adăugat că va exista o întâlnire între oficiali ai ministerului şi ai Administraţiei Prezidenţiale, "care vor lua nişte decizii".
Întrebat dacă preşedintele poate folosi avionul în cazul unei vizite oficiale, Fenechiu a spus: "Fără probleme!". "Dacă vrea, bineînţeles", a adăugat el.
Solicitat să răspundă de ce s-a implicat în acest subiect, ministrul a afirmat că, potrivit legii, autoritatea tutelară şi Ministerul Finanţelor nu pot interveni în administrarea şi managementul unei companii, că el nu s-a implicat în management, dar a fost mirat de adresa primită joi de la Tarom, prin care i se solicitau 21 milioane lei, în condiţiile în care suma de un milion de lei a fost deja plătită.
El a menţionat că declaraţiile de miercuri seară au fost făcute după o discuţie cu reprezentanţii Consiliului de Administraţie.
Ministrul nu a oferit un termen privind soluţionarea acestor aspecte şi a încheiat conferinţa, deşi mai existau întrebări din partea jurnaliştilor, motivând că are o întâlnire.
Fenechiu, a declarat miercuri seară că Tarom ar trebui să renunţe la aeronava prezidenţială Airbus A 310, deoarece produce companiei pierderi anuale de 7 milioane de euro.
El a declarat miercuri seară, potrivit Realitatea.net, că aeronava prezidenţială face anual o gaură de 7 milioane de euro în bugetul Tarom şi că renunţarea la aceasta ar aduce economii importante companiei care are pierderi de 50 de milioane de euro anual.
Contactat de MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale, Bogdan Oprea, a spus că nu comentează acest subiect.
Şi premierul Victor Ponta s-a declarat nemulţumit, în decembrie anul trecut, de costurile pentru bugetul de stat ale operării aeronavei prezidenţiale, el referindu-se la posibilitatea ca şeful statului şi consilierii săi să meargă în vizitele externe cu zboruri de linie.
"Şi la Administraţia Prezidenţială vom face reduceri. Faptul că ditamai avionul stă pe pistă câte trei zile să se plimbe preşedintele la Bruxelles, la Consiliul European... Am fost şi eu la Bruxelles şi am mers cu avionul de linie. Am văzut şi alţi şefi de guvern, în general ţările au un avion. La noi se închiriază de la Tarom ditamai avionul pentru preşedinte şi câţiva din jurul lui. Încercăm să fim mai închişi la buzunar", a afirmat Ponta pe 12 decembrie 2012, în contextul participării preşedintelui Băsescu la Consiliul European de iarnă şi a pregătirii bugetului pe 2013
Administraţia Prezidenţială a solicitat în 2010 Tarom să efectueze cursele speciale pentru deplasările şi vizitele externe ale şefului statului, compania de stat punând la dispoziţie pentru acestea unul dintre cele două avioane Airbus A 310, achiziţionate la începutul anilor '90.
Compania Romavia care opera vechea aeronavă prezidenţială, un Boeing 707 vechi de 39 de ani care nu mai îndeplinea nici standardele de zgomot la nivel european, a anunţat în 2010 că nu mai poate efectua deplasările preşedintelui ca urmare a situaţiei financiare dificile a regiei.
Citește pe alephnews.ro: Pariul politic al lui Elon Musk: Cum a devenit Tesla a opta cea mai valoroasă companie din lume
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Când a descoperit Mircea Diaconu că suferă de cancer. A ținut totul... Fiica lui rupe tăcerea
CANCAN.RO
Care este orașul din România care oferă 50% reducere la impozitele locale pentru donatorii de sânge
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 19:30
Atenţionare de călătorie: Grevă pe aeroporturile din Portugalia
-
astăzi, 19:24