Gradul de poluare cu motorină în zona accidentului feroviar de la Cluj este unul mare

Poluarea cu motorină din zona localităţii clujene Boju, unde a deraiat un tren încărcat cu produse petroliere, este considerată una "cu grad mare", fiind afectată o suprafaţă de 500 de metri pătraţi de teren, a declarat, miercuri, şeful Comisariatului Regional al Gărzii de Mediu Cluj, Mihaela Rozor.

Urmărește
424 afișări
Imaginea articolului Gradul de poluare cu motorină în zona accidentului feroviar de la Cluj este unul mare

Gradul de poluare cu motorină în zona accidentului feroviar de la Cluj este unul mare (Imagine: Mircea Roşca/Mediafax Foto)

"Gradul de poluare este unul mare. Au fost afectaţi circa 500 de metri pătraţi de teren în urma scurgerii motorinei din vagoanele răsturnate în râpă. A fost o poluare a solului şi, posibil, a apei, deoarece în zonă este şi un pârâu şi va trebui să vedem dacă a fost afectat. Până nu se stabileşte exact cauza accidentului feroviar, nu putem stabili cine este poluatorul, care, oricum, va trebui să plătească", a declarat, într-o conferinţă de presă, şeful Comisariatului Regional al Gărzii de Mediu Cluj, Mihaela Rozor.

Aceasta a precizat că poluatorul va trebui să aducă terenul la starea iniţială, pe cheltuiala sa.

"Poluatorul plăteşte şi pe cheltuiala lui se vor executa lucrările de depoluare. Depoluarea a 500 de metri pătraţi de teren va costa enorm, pentru că va trebui excavat pământul şi decopertat terenul până la adâncimea unde a ajuns motorina", a precizat Rozor.

Potrivit acesteia, în cazul în care poluatorul nu va depolua zona, va risca o amendă maximă de 100.000 de lei, dar şi sancţiuni penale.

Şeful Comisariatului Regional al Gărzii de Mediu Cluj a menţionat că în vagoanele căzute în râpă se aflau 480 de tone de motorină şi că nu este cunoscută cu exactitate cantitatea scursă şi nici adâncimea la care a ajuns produsul, dar se estimează că au ajuns în sol între 250 şi 300 de tone de combustibil.

"Pentru a se cunoaşte adâncimea este nevoie de un studiu pedologic, iar pentru a vedea în ce măsură a fost afectată şi pânza freatică se impune şi un studiu hidro. Estimăm că în sol a ajuns o cantitate de 250-300 de tone de motorină, însă cantitatea exactă se va afla după ridicarea vagoanelor şi după ce se va calcula diferenţa dintre motorina care exista în vagoane şi cea rămasă", a subliniat Rozor, precizând că reprezentanţii Gărzii de Mediu şi inspectorii Agenţiei de Mediu Cluj au prelevat probe de sol de la o adâncime maximă de 15 centimetri.

Aceasta a avertizat că există riscul infiltrării motorinei în pânza freatică, în cazul producerii unor ploi.

Şeful Comisariatului Regional al Gărzii de Mediu Cluj a reproşat operatorului feroviar Unifertrans şi Regionalei CFR Cluj că nu au anunţat Garda de Mediu în momentul producerii accidentului din zona Boju.

Circulaţia feroviară pe relaţia Cluj-Napoca - Câmpia-Turzii a fost oprită după ce trenul încărcat cu produse petroliere a deraiat, luni după-amiază, în jurul orei 16.50, la intrarea într-un tunel dintre localităţile Boju şi Valea Florilor, într-o zonă greu accesibilă, şapte dintre vagoane ajungând într-o râpă.

Directorul Direcţiei Infrastructură din Regionala CFR Cluj, Gheorghe Şurubaru, declara, miercuri, că dintr-un singur vagon din cele şapte ajunse în râpă în urma accidentului feroviar se scurge motorină.

Gheorghe Şurubaru a spus angajaţii CFR au început operaţiunea de transvazare a motorinei din vagonul din care se scurge combustibil.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici