Duelul giganţilor din Silicon Valley. Apple îşi îmbunătăţeşte serviciile pentru smartphone-uri în "războiul tăcut" împotriva Google

Apple ia măsuri pentru a separa sistemul său de operare mobil de caracteristicile oferite de Alphabet, compania-mamă a Google, făcând progrese în ceea ce priveşte hărţile, căutarea şi publicitatea, ceea ce a creat un curs de coliziune între marile companii din domeniul tehnologiei.

Urmărește
509 afișări
Imaginea articolului Duelul giganţilor din Silicon Valley. Apple îşi îmbunătăţeşte serviciile pentru smartphone-uri în "războiul tăcut" împotriva Google

Duelul giganţilor din Silicon Valley. Apple îşi îmbunătăţeşte serviciile pentru smartphone-uri în "războiul tăcut" împotriva Google

Cei doi giganţi din Silicon Valley sunt rivali pe piaţa smartphone-urilor de când Google a achiziţionat şi popularizat sistemul de operare Android în anii 2000.

Cofondatorul Apple, Steve Jobs, a numit Android "un produs furat" care imita software-ul mobil iOS al Apple, apoi a declarat "război termonuclear" împotriva Google, înlăturându-l pe Eric Schmidt, pe atunci director executiv al companiei de căutare, din consiliul de administraţie al Apple, în 2009, potrivit Financial Times.

Deşi rivalitatea a fost mai puţin zgomotoasă de atunci, doi foşti ingineri Apple au declarat că producătorul iPhone poartă "ranchiună" companiei Google.

Una dintre aceste persoane a declarat că Apple este încă angajată într-un "război tăcut" împotriva rivalului său. Apple face acest lucru prin dezvoltarea unor caracteristici care ar putea permite producătorului iPhone să îşi separe şi mai mult produsele de serviciile oferite de Google.

Google Maps vs Apple Maps

Primul front al acestei bătălii este cel al cartografiei, care a început în 2012, când Apple a lansat Maps, înlocuindu-l pe rivalul său de la Google cu o aplicaţie predescărcată.

Mişcarea ar fi trebuit să fie un moment de strălucire pentru măiestria software a Apple, dar lansarea a fost una cu multe probleme.

Cu toate acestea, Hărţile Apple s-au îmbunătăţit considerabil în ultimul deceniu. La începutul acestei luni a anunţat Business Connect, o funcţie care permite companiilor să îşi revendice locaţia digitală, astfel încât să poată interacţiona cu utilizatorii, să afişeze fotografii şi să ofere promoţii.

Aceasta este o provocare directă pentru Google Maps, care colaborează cu platforma de recomandări Yelp pentru a oferi informaţii similare şi care obţine venituri din publicitate şi taxe de recomandare.

Business Connect merge mai departe, profitând de sistemul de operare al Apple pentru a oferi utilizatorilor de iOS funcţii unice, cum ar fi integrarea perfectă cu Apple Pay sau Business Chat, un instrument de conversaţie bazat pe text pentru comerţ.

"Apple este foarte bine poziţionată pentru a se decupla din ce în ce mai mult de Google, în mare parte sub pretextul confidenţialităţii consumatorilor", a declarat Cory Munchbach, director executiv al BlueConic, o platformă de date despre clienţi.

Apple Search

Cel de-al doilea front al bătăliei este cel al căutărilor. Deşi Apple discută rareori despre produsele aflate în curs de dezvoltare, compania lucrează de mult timp la o funcţie cunoscută la nivel intern sub numele de "Apple Search", un instrument care facilitează "miliarde de căutări" pe zi, potrivit angajaţilor din cadrul proiectului.

Echipa de căutare a Apple datează cel puţin din 2013, când a achiziţionat Topsy Labs, un start-up care a indexat Twitter pentru a permite căutări şi analize. Tehnologia este utilizată de fiecare dată când un utilizator de iPhone cere informaţii asistentului vocal al Apple, Siri, tastează interogări de pe ecranul de pornire sau foloseşte funcţia de căutare "Spotlight" a Mac-ului.

Oferta de căutare a Apple a fost mărită prin achiziţionarea în 2019 a Laserlike, un start-up de inteligenţă artificială fondat de foşti ingineri Google care îşi descrisese misiunea de a oferi "informaţii de înaltă calitate şi perspective diverse pe orice subiect de pe întregul web".

Josh Koenig, director de strategie la Pantheon, o platformă de operaţiuni de site-uri web, a declarat că Apple ar putea lua rapid o bucăţică din cota de 92% a Google pe piaţa de căutare dacă nu face din Google setarea implicită pentru 1,2 miliarde de utilizatori de iPhone.

"Dacă Apple ar putea construi ceva care să fie în esenţă la fel de bun ca "Google clasic", Google din 2010, când era un simplu motor de căutare mai puţin optimizat pentru veniturile din reclame, oamenii ar putea prefera asta", a spus Koenig.

Totuşi, acest lucru ar fi scump. Alphabet plăteşte Apple între 8 şi 12 miliarde de dolari pe an pentru ca Google să fie motorul de căutare implicit pe iOS, potrivit Departamentului de Justiţie al SUA.

Lupta pentru dominaţia publicităţii digitale

Cel de-al treilea front al bătăliei  s-ar putea dovedi cel mai devastator: ambiţiile Apple în domeniul publicităţii online, unde Alphabet realizează peste 80% din veniturile sale.

Mişcarea Apple pe trei fronturi a făcut ca poziţia Alphabet în cadrul iOS să pară "mai vulnerabilă decât a fost vreodată", a declarat Andrew Lipsman, analist la Insider Intelligence.

"Apple este din ce în ce mai stimulată să intre în afacerea de căutare pe măsură ce îşi construieşte braţul de publicitate", a spus el. "Căutarea este cheia pentru a obţine cantităţi uriaşe de date de prima parte, iar acesta este noul câmp de luptă pentru viitorul publicităţii digitale."

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici