BLACK FRIDAY 2016 în timp real: În primele 12 ore ale campaniei, tranzacţiile au însumat 36,5 milioane de lei

Campania de reduceri Black Friday, susţinută de majoritatea retailerilor, au debutat în noaptea de joi spre vineri, clienţii având bugete de cumpărături cuprinse între 500 şi peste 1.000 de lei. Specialiştii în cibersecuritate au şi o serie de recomandări pentru evitarea fraudelor. Cum arată primele informaţii despre tranzacţii.

Urmărește
7733 afișări
Imaginea articolului BLACK FRIDAY 2016 în timp real: În primele 12 ore ale campaniei, tranzacţiile au însumat 36,5 milioane de lei

Black Friday la start: Cumpărătorii au bugete de 1.000 de lei, vânzătorii au reduceri de până la 70%

UPDATE 13.20: În primele 12 ore ale campaniei de reduceri Black Friday, clienţi din 42 de ţări au cumpărat online, de la retailerii din România, produse în valoare de 36,5 milioane de euro, arată datele PayU România, principalul procesator de plăţi online, care monitorizează tranzacţiile în timp real.

„Date pentru intervalul orar 00.00-11.30 indică o valoare totală de 36,5 milioane lei, reprezentând 75% din valoarea totală de anul trecut. Pe categorii de produse, IT&C (telefoane, televizoare, gadget-uri) au reprezentat 72% din totalul vânzărilor, apoi fashion 6%, iar home&deco, jucăriile, florile şi celelalte articole au reprezentat 21%. La categoria fashion s-au înregistrat deja peste 91% din totalul vânzărilor de anul trecut, când Black Friday a fost pe 20 noiembrie”, au explicat, la centrul de monitorizre PayU România, reprezentaţii companiei. În total, au avut loc 48.836 de tranzacţii, coşul mediu de cumpărături fiind de 769 de lei.

A fost şi un „minut de aur”, la ora 8.10, când s-au încheiat peste 500 de trnzacţii pe minut. Tranzacţia-record în aceste prime ore a avut valoarea de 143.000 de lei.

Clienţii care cumpără online de la retailerii din România nu provin doar din România, ci din 42 de ţări, primele în topul internaţional din acest an (în cele 12 ore de monitorizre din data de 18 noiembrie) fiind Ungaria, Bulgaria, Marea Britanie şi Italia. În 2013, cumpărătorii Black Friday România au provenit din 81 de ţări, apoi în 2014 din 75 de ţări, iar în 2015 – din 95 de ţări, mai arată datele PayU România. „Explicaţia pentru faptul că vin tot mai mulţi cumpărători din alte state constă în faptul că România se numără printre puţinele ţări în care se organizează campania Black Friday, iar cumpărătorii sunt interesaţi de aceste reduceri. România prezintă o atractivitate mai mare, astfel că şi fenomenul are, aici, o amploare mult mai mare. Retailerii români vor organiza o zi similară – Black Friday – în acest an în Ungaria şi Bulgaria”, adeclarat pentru MEDIAFAX Marius Costin, Country manager PayU România.

La centrul de monitorizare a tranzacţiilor Black Friday, din sediul PayU România, sunt afişate grafice care indică evoluţia minut cu minut a vânzărilor, diversele tipuri de erori apărute în sistem (de soft, de hard sau specifice plăţilor electronice), timpul de răspuns al acceptatorilor de plăţi şi un top al băncilor prin intermediul cărora se desfăşoară viramentele.

PayU este un furnizor global de servicii de plată pentru companii, lider pe pieţele din Europa Centrală şi de Est, şi procesează tranzacţii pentru comercianţi precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile. În România, PayU lucrează cu parteneri precum Telekom, BlueAir, Paravion, eMag, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Decathlon, Fashion Days şi alţii.

Evenimentul Black Friday, introdus în România în 2011, a cunoscut o evoluţie constantă de-a lungul anilor. Numărul de tranzacţii, volumele tranzacţionate, coşul mediu de cumpărături, numărul de ţări care s-au alăturat evenimentului din România – toate au înregistrat creşteri semnificative, îndeosebi în ultimii trei ani.

„În România, Black Friday este un eveniment cu o identitate proprie, nu este o acţiune de lichidare de stocuri de o zi, aşa cum a fost gândit şi cum se desfăşoară în SUA, ci mai curând o acţiune care generează consum, un instrument de marketing folosit, în cazul unor comercianţi, chiar mai bine de o lună. Analiza cifrelor de la un an la altul ne demonstrează că suntem pe un trend ascendent din acest punct de vedere”, a mai spus Marius Costin.

Cumpărătorii au bugete de 1.000 de lei, vânzătorii au reduceri de până la 70% 

Ultimele sondaje referitoare la această campanie au arătat că opt din 10 din români intenţionează să cumpere produse aflate la promoţie de Black Friday, sunt interesaţi de ofertele magazinelor şi urmăresc evoluţia preţurilor. Iar preţurile scad, în această perioadă, cu 5% până la 70% la articole dintre cele mai diverse, în special electronice şi electrocasnice.

„Numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 78% în rândul persoanelor cu vârste între 18 şi 65 de ani, în creştere de la 71% în 2015. Evenimentul prezintă o notorietate mai ridicată în rândurile tinerilor (18-34 de ani) şi ale persoanelor din mediul urban”, arată un sondaj al Kantar Millward Brown România.

Sumele pe care le alocă românii pentru achiziţia de produse în Black Friday s-au majorat în ultimii ani. Astfel, 26% dintre respondenţi spun că vor aloca anul acesta peste 1.000 de lei pentru achiziţia de produse în perioada Black Friday. Ponderea celor care şi-au bugetat cumpărături de peste 1.000 de lei de Black Friday este şi mai mare în mediul urban, ajungând la 28%. Aproape 35% din români vor aloca anul acesta de Black Friday cel mult 500 de lei, iar 20% intenţionează să cheltuiască între 500 şi 1.000 de lei. Bărbaţii sunt dispuşi să aloce sumele cele mai mari, 30% dintre aceştia intenţionând să cumpere produse a căror valoare cumulată depăşeşte 1.000 de lei. La polul opus, doar 20% dintre femei sunt dispuse să cheltuiască peste 1.000 de lei de Black Friday, 45% dintre femei optând pentru cumpărături cu o valoare de sub 500 de lei, potrivit unui sondaj realizat de platforma online iVox.

Anul acesta, de Black Friday, românii vor cumpăra mai ales produse electro-IT. În topul preferinţelor pentru cumpărături se regăsesc cel mai frecvent televizoarele (41% dintre respondenţi au menţionat categoria), electrocasnicele mici (32%) şi frigiderele (25%). Telefoanele mobile şi maşinile de spălat sunt următoarele două categorii de produse aflate pe listele de cumpărături pentru Black Friday, fiind amintite, pentru fiecare categorie, de câte 22% dintre cei intervievaţi cu privire la intenţia de achiziţie, arată sondajul Kantar.

Pentru evitarea fraudelor şi a viruşilor informatici, compania Bitdefender a emis un set de recomandări destinate cumpărătorilor de Black Friday. Bitdefender arată că principalul vector folosit de răufăcătorii care operează în perioada de Black Friday este „ţintirea potenţialilor clienţi cu e-mail-uri care promit chilipiruri”.

Pentru a evita neplăcerile, specialiştii companiei recomandă:

1. Identificaţi şi ignoraţi mesajele de phishing. Escrocii folosesc cupoane de reduceri pentru a ademeni utilizatorii mai puţin vigilenţi. Aceştia atrag utilizatorii cu pagini de shopping false şi îi păcălesc să divulge detalii de card în schimbul unor produse care nu vor ajunge niciodată la ei.

2. Nu cumpăraţi produse promovate prin e-mail-uri nesolicitate. Verificaţi legitimitatea unui magazin online pe forumuri, printr-o simplă căutare în motoarele de căutare. Învăţaţi din experienţa altora.

3. Alegeţi doar magazine online cu certificate SSL astfel încât să le puteţi confirma identitatea. O adresă ce începe cu HTTPS şi un lăcăţel indică faptul că sunteţi pe o pagină securizată, dar magazinele online respectabile furnizează şi informaţii legate de identitate împreună cu certificatul SSL.

4. Nu divulgaţi codul PIN în locul codului CVV (Card Verification Value). Acesta din urmă este un număr de trei cifre scris pe spatele cardului de credit sau de debit. Majoritatea comercianţilor online îl solicită pentru a fi siguri că cel care face tranzacţia este posesorul real al cardului.

5. Faceţi o scanare completă a sistemului înainte de a iniţia o plată şi asiguraţi-vă că este 100% sigur.

6. Când tranzacţia este finalizată şi primiţi în continuare mesaje de la departamentul de relaţii cu clienţii al magazinului online, cereţi informaţii în plus în legătură cu măsurile de securitate suplimentare solicitate de comerciant.

7. Folosiţi conexiunea de date mobile a telefonului sau tabletei pentru a face achiziţii online. Evitaţi să faceţi cumpărături conectaţi la o reţea wireless publică ce poate fi interceptată. Dacă e neapărat necesar să faceţi asta, folosiţi o soluţie de plată dedicată, precum Bitdefender Safepay, pentru a vă conecta în siguranţă la contul bancar sau pe site-uri de plăţi online.

8. Pe cât posibil, faceţi cumpărături online de acasă. Este riscant să cumpăraţi în timp ce sunteţi la serviciu, la bibliotecă, într-o cafenea, în laboratorul şcolii unde computerele pot fi folosite de alte persoane. Aceste sisteme pot fi monitorizate prin mecanisme de supraveghere.

9. Asiguraţi-vă că folosiţi o soluţie de securitate care blochează şi reclamele periculoase. Menţineţi-vă întotdeauna browser-ul şi soluţia de securitate actualizate. Troienii bancari şi viruşii cu componentă de rootkit sunt ameninţări în creştere. Aceştia fură informaţii bancare, monitorizează tranzacţiile sau se autentifică în conturile bancare în timp ce stau ascunse în sistem.

10. Verificaţi-vă regulat conturile în special înainte şi după tranzacţiile online, pentru a fi siguri că totul este în regulă.

Evenimentul de cumpărături Black Friday este programat să înceapă pe 18 noiembrie.

Bitdefender este o companie de securitate informatică specializată în furnizarea de soluţii de protecţie împotriva ameninţărilor complexe către 500 de milioane de utilizatori din peste 150 de ţări.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici