CC suspectează o înţelegere pe piaţa farma privind întârzierea lansării medicamentelor generice

Consiliul Concurenţei (CC) monitorizează piaţa farma sub suspiciunea că producătorii promovează incorect medicamentele inovative, determinând medicii să prescrie articole cu preţuri ridicate, şi că au înţelegeri cu companiile de generice pentru a întârzia lansarea acestor produse, mai ieftine.

Urmărește
14 afișări

Concluziile reies din investigaţia finalizată recent de Consiliul Concurenţei, care a analizat piaţa distribuţiei angro de medicamente din România.

În urma analizei efectuate a rezultat că datorită comercializării cu precădere a unor medicamente inovative gradul de penetrare a medicamentelor generice este redus.

"Chiar şi în situaţia în care pentru medicamentele inovative există generice vânzările medicamentului inovativ continuă să predomine în România, realizând în general peste 50% din vânzări şi ajungând chiar la 80-90%. În cazul acestor medicamente CC a analizat şi ponderea celor mai ieftine generice, constatând că acestea reprezintă sub 1% din total, deşi în unele cazuri există diferenţe mari de preţ între inovativ şi generic de până la 250%", se arată în raportul autorităţii de reglementare.

În acest context, Consiliul suspectează o înţelegere între firmele din industrie şi o promovare incorectă a medicamentelor originale.

"Există suspiciuni că firmele promovează incorect medicamentele, cointeresându-i pe medici să le prescrie pe cele mai scumpe. De asemenea, vrem în continuare să vedem dacă în piaţă sunt înţelegeri între producătorii de inovative şi cei de generice pentru a întârzia intrarea pe piaţă a genericelor", a declarat preşedintele CC, Bogdan Chiriţoiu.

În perioada următoare, Consiliul Concurenţei va monitoriza piaţa de medicamente, pentru a căuta indicii care ar putea duce la deschiderea unei anchete. Legislaţia prevede amenzi de până la 10% din cifra de afaceri pentru companiile care încalcă prevederile în vigoare.

Pentru a evita influenţarea prescrierii anumitor medicamente în detrimentul altora, în funcţie de "cadourile" primite de la companiile producătoare, CC a recomandat anul trecut Ministerul Sănătăţii elaborarea unor norme care să definească sintagmele "cadouri", "avantaje în bani sau în natură" care "au o valoare simbolică" şi "nu sunt costisitoare", potrivit raportului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici